Jeszcze więcej… Superścieku

W najnowszych Górach i Taterniku możecie przeczytać moje refleksje na temat uklasycznienia Superścieku. Na YT pojawił się również wywiad z gościem, który jest do mnie dość podobny.

Superściek klasycznie

Jak już zapewne wiecie – 12 stycznia, wraz z Tomem Ballardem i Andrzejem Marciszem, przeszliśmy Superściek klasycznie. Dopiero teraz mam chwilę czasu, żeby to przejście opisać, więc zapraszam do lektury! Na wiosnę 2011 roku, po przełomowym dla mnie sezonie zimowym, zaczął kiełkować w mojej głowie pomysł zrobienia jakiejś w miarę trudnej, mikstowej drogi w Tatrach. Jako, że …

Czytaj dalej

Kurs wspinaczki lodowej – styczeń 2018

Na kursie wspinaczki lodowej byliśmy w Dolinie Kieżmarskiej. Warunki mieliśmy wyśmienite, a ekipie nie można było odmówić spręża 🙂 W efekcie chłopaki pokonali około 1000 metrów w lodzie, większą część na prowadzeniu. Nie pozostaje nic innego jak życzyć sukcesów, bo możliwości macie! Dzięki za świetny kurs 🙂

Podstawowy kurs wspinaczkowy – październik 2017

„Rzutem na taśmę” zakończyliśmy ostatni w tym roku Podstawowy Kurs Wspinaczkowy. Pomimo niesprzyjającej pogody udało się w stu procentach zrealizować program i wysłać świeżo upieczonych (acz lekko przemarzniętych) wspinaczy do domu. Do zobaczenia na kursach zimowych! 🙂

Kurs via ferrata – październik 2017

Za nami ostatni kurs na ferratach w tym roku. Co najbardziej utkwiło w pamięci? Niesamowita atmosfera i Przełom Schwarzy w jesiennych szatach. Do zobaczenia w maju 2018! 🙂

Ferraty w Dolomitach, wrzesień 2017

Miało być ciepło i słonecznie, a przywitały nas przymrozki i śnieg 🙂 Na całe szczęście każdego dnia było coraz cieplej i wyjazd można zaliczyć do udanych.

Filar Frendo, sierpień 2017

W chwili wolnej od pracy pojechaliśmy razem z Czarkiem do Chamonix. W ciągu krótkiego pobytu udało nam się wspiąć na 1200 metrowy klasyk, czyli Filar Frendo. Warto zwrócić uwagę, że tak ciepłego i suchego lata w Alpach nie było od dawna. Wszędzie widać i słychać obrywy skalne, a lodowce zmieniają się w zastraszającym tempie…

Kurs turystyki alpejskiej, sierpień 2017

W sierpniu byliśmy na kursie turystyki alpejskiej w Alpach Stubajskich i Otztalskich. Mieliśmy nieprawdopodobne szczęście z pogodą – tydzień lampy, który wykorzystaliśmy w stu procentach 🙂 Były zajęcia z poruszania się i asekuracji na lodowcu, autoratownictwa, chodzenie po graniach, zjazdy i trochę wspinania. Zapraszam do fotogalerii!

Kurs taternicki i wspinaczki górskiej, lipiec 2017

Na przełomie lipca i sierpnia byliśmy na kursie taternickim i wspinaczki górskiej w masywie Rax/Schneeberg w Austrii. Pogoda była rewelacyjna! Permanentna lampa, temperatury oczywiście mocno na plusie 😉 Popołudniowe burze skłaniały do szybkiego wspinania!